23 Mart 2014 Pazar

Sosyal Bilgiler Dersinde Coğrafi Bilgi Sistemleri

                                       Sosyal Bilgiler Dersinde Coğrafi Bilgi Sistemleri


 
   Sosyal Bilgiler dersi öğrencileri hayata hazırlayan,tecrübe kazandıran derslerin başında gelmektedir.Bu nedenle,Bu dersin uygun yöntem ve tekniklerle anlatılması gerekmektedir.Son yıllarda hazırlanan Sosyal Bilgiler programlarında,öğrencilerin derse katılımını sınırlandıran öğretmen merkezli bir eğitim yerine,öğrencinin derste aktif olduğu yeni öğretim yöntemlerinin benimsenmesi gerektiği üzerinde durulmuştur.Daha etkili bir Sosyal Bilgiler öğretiminin yapılabilmesi için CBS teknolojisi ile diğer teknolojik gelişmelerden yararlanılması gerektiği üzerinde durulmuştur.
   CBS yöntemi 1960'lı yıllarda bilgisayar teknolojisinin gelişmeye başlamasıyla gündeme gelerek günümüzde daha yaygın olarak kullanılmıştır.CBS bilgiyle başlar,bu bilgi bir yerin fiziki özelliklerine aittir.İki tip CBS bulunmaktadır.Bunlar yeryüzüne ait olan bilgi ile yeryüzüne ait olmayan bilgilerdir.
   Günümüz eğitiminde,geleneksel öğretim modellerinin  yavaş yavaş terk edilerek,bunun yerine yapılandırmacı öğretim modelinin benimsenmeye başladığı dikkati çekmektedir.Modelin amacı öğrencilerin kendi çabalarıyla bilgiye ulaşmasıdır.Bunu da çeşitli bilgi teknolojilerini kullanarak gerçekleştirmesi istenmiştir.Bilgi teknolojisi öğrencilerin bilgiyi araştırarak bulmasında önemli bir yöntemdir.Sosyal Bilgiler Programında öğrencilere kazandırılması gereken becerilerin başında ve bilinçli vatandaş yetiştirmede öğrencilerin en önemli kaynağı CBS sistemidir.CBS sistemi öğrencilerin akademik yaşamlarında kolaylıklar sağlamak,meslek sahibi olmaları yönünde önemli imkanlar tanımıştır.CBS'nin Sosyal Bilgiler derslerinde neden kullanılması gerektiğini  şu sebeplerden dolayı gerekli görülmüştür:
*Harita okuryazarlığını geliştirir.
*Bilgisayar okuryazarlığını geliştirir.
*Bilgiye nasıl ulaşılacağını gösterir.
*Yer şekilleri hakkında bilgi edinmemizi sağlar.
  CBS programı okullarda günlük veya daha uzun vadeli  aktiviteler içinde yararlanılabilmektedir.Okulun bulunduğu bölge hakkında özel bilgiler,öğrencilere ait adres bilgileri,sınıfları,sağlık kayıtları,sınav sonuçları gibi kişisel bilgileri de depolanarak istendiğinde tekrar kullanılabilir.
  Sosyal Bilgiler müfredatına CBS'yi koymak öğrencilerin çok yönlü beceri kazanmaları,yaratıcılıklarını geliştirmeleri yönünde önemli bir adım olacaktır.
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder